יום ראשון, 30 במרץ 2014

"תפוצות" זה הכי סקסי שיש

"תפוצות? זה כל כך לא סקסי" יאמרו עורכים רבים, "זה ממש לא רלוונטי אלינו" יאמרו אחרים. אך אם נזכור לרגע שחצי מהעם היהודי בכלל לא גר בישראל, ורובו כלל אינו קשור ליהדות, פתאום הנושא מקבל פרספקטיבה אחרת.

איך בכלל הגעתי להתעסק בעולם היהודי? זה תמיד היה שם, החל מהבית (סיפורים על מחנות בני עקיבא בשיקאגו), תנועת הנוער בה הדרכתי (בני עקיבא) וכלה בהדרכה של קבוצות "תגלית" מהעולם ברחבי הארץ. בעקבות חוויות אלה החלטתי לצאת לשנת שליחות במיאמי מטעם תנועת בני עקיבא העולמית והסוכנות היהודית - השנה המדהימה והחווייתית בחיי. שנה שגרמה לי להבין שזה מקומי.

עם השנים התגלגלתי לתחום התקשורת, זאת מהזווית היהודית, ובעקבות פנייה נדירה מעיתון מקור ראשון (שהפך לאחר מכן למעריב, וכעת שוב מתנתק וחוזר לעצמו) ניתנה לי ההזדמנות לסקר את התחום אותו אני כל כך אוהב. הבנתי שהעולם היהודי גדול הרבה יותר ממה שחשבתי, וכולל זרמים שונים, תתי זרמים, ארגונים, פדרציות וזוויות שכלל לא הכרתי.

וכעת, כאשר מצב העיתונות לא ברור, וכך גם מצבי המקצועי במקור ראשון-מעריב, החלטתי לפתוח בלוג זה, כדי שאוכל להמשיך ולכתוב. אני לא יודע מי יקרא את הדברים, אני לא יודע אם זה בכלל ישפיע על מישהו. אבל ממש לא בא לי להפסיק.

אז האם העולם היהודי הוא סקסי? בעיניי הוא אחד התחומים הסקסיים ביותר. מדובר באינסוף סיפורים, פוליטיקות, דעות וקונפליקטים - הפרוסים באתרים האקזוטיים ביותר ברחבי העולם. אז הצטרפו אליי למסע בין הקהילות היהודיות - סיפורים שכמעט ולא תקראו בשום מקום אחר (לפחות בעברית).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה